Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » przewody hamulcowe elastyczne » 6T48197 lpr

Przewód hamulcowy elastyczny 6T48197 LPR

6T48197 Przewód hamulcowy elastyczny LPR
 

    Ocena:
numery handlowe:

6T48197

numer części:

6T48197

producent:

LPR

Długość [mm] 420
Rozmiar gwintu 1 F10X1
Rozmiar gwintu 2 10
nr EAN 8032928091886

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Przewód hamulcowy elastyczny 6T48197 LPR

numery OEM:
ROVER      SHB101230
LAND ROVER      8510285
LAND ROVER      LR016956
LAND ROVER      SHB000580
LAND ROVER      SHB000581
LAND ROVER      SHB000590
LAND ROVER      SHB000591
LAND ROVER      SHB101000
LAND ROVER      SHB101230
LAND ROVER      SHB500122
LAND ROVER      SHB500124

Zastosowanie Przewód hamulcowy elastyczny 6T48197 LPR w samochodach:

Elastyczne przewody hamulcowe


Są integralną i istotną częścią układu hamulcowego. Wymagają regularnych kontroli. Wykonują bowiem ciężką pracę zawsze, gdy używane są hamulce. Przewody poddawane są wówczas skrajnym obciążeniom. Awaria tego elementu równoznaczna jest ze spadkiem ciśnienia w układzie.

Aby upewnić się, że wszystko jest w porządku, należy dokonać oględzin, w których trakcie dostrzec można wszelkie wycieki lub pęknięcia. Zaobserwowanie takiego zużycia może świadczyć o tym, że również inne elementy układu mogą wymagać wymiany.

Objawem uszkodzenia elastycznych przewodów jest miękki pedał hamulca. Świadczy to o tym, że ciśnienie płynu hamulcowego jest niewystarczające, zbyt niskie, by zapewnić prawidłową siłę hamowania. Wymianę przewodów należy przeprowadzić w specjalistycznym warsztacie. Każdorazowo należy również wymienić płyn hamulcowy.

Dobra wiadomość jest taka, że awaria elastycznych przewodów nie powoduje całkowitej utraty hamulców. Producenci stosują dwa niezależne układy, z których jeden obsługuje przednią, drugi zaś tylną oś. Oznacza to, że po utracie "jednej osi" pozostanie nam jedynie około 50% pierwotnej siły hamowania. Wymianę należy jednak przeprowadzić, zanim dojdzie do tak radykalnych rozwiązań.