Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mazda 6 sedan (GH) 2.2 MZR-CD (GH10) (2009.01-2012.12) 185km » DS30016 lpr
wybrany samochód: 
Mazda 6 Sedan (gh) 2.2 Mzr-cd (gh10) (2009.01-2012.12) 185km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS30016 LPR

DS30016 Wał napędowy LPR
289.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:4 szt. wysyłka Piątek

    Ocena:
numery handlowe:

DS30016

numer części:

DS30016

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]101
Średnica zewnętrzna 2 [mm]122
Długość [mm]505
Wymiar gwintu22x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału30
Ilość zębów, pierścień ABS48
nr EAN8032928055031
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS30016 LPR

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      6383342334

Zastosowanie Wał napędowy DS30016 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.