Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 13-0488 metelli cifam

Zestaw osłon, wał napędowy 13-0488 METELLI CIFAM

13-0488 Zestaw osłon, wał napędowy METELLI CIFAM
77.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

13-0488

producent:

METELLI CIFAM

Materiał Guma
Wysokość [mm] 140
Wymiar gwintu M33 x 1,5
Średnica wewnętrzna [mm] 27
średnica zewnętrzna [mm] 90
nr EAN 8032747097069

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 13-0488 METELLI CIFAM

Zestaw osłon, wał napędowy 13-0488 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Zestaw osłon, wał napędowy 13-0488 producenta METELLI CIFAM

FIAT

1607740880, 46308383, 46308480, 71771153

PEUGEOT

1607740880, 3293E1

CITROËN

1607740880, 3293E1

numery OEM:
CITROËN      1607740880
CITROËN      3293.E1
FIAT      1607740880
FIAT      46308383
FIAT      46308480
FIAT      71771153
PEUGEOT      1607740880
PEUGEOT      3293.E1

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 13-0488 METELLI CIFAM w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.