Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0115 metelli cifam

Wał napędowy 17-0115 METELLI CIFAM

17-0115 Wał napędowy METELLI CIFAM
287.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek
4 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0115

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 648
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS 44
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Średnica 1 [mm] 81
nr EAN 8032747531143

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0115 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0115 RENAULT MEGANE 1.4 1.6 1.9D 1.9TD LEWA 96> Z ABS 44 ZĘBY

Wał napędowy 17-0115 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Wał napędowy 17-0115 producenta METELLI CIFAM

RENAULT

7700869052, 7700869053, 7700873310, 7701352471, 7701352595, 7701352596, 7701468836, 7701468839, 7701469374

numery OEM:
RENAULT      77 00 869 052
RENAULT      77 00 869 053
RENAULT      77 00 873 310
RENAULT      77 01 352 471
RENAULT      77 01 352 595
RENAULT      77 01 352 596
RENAULT      77 01 468 836
RENAULT      77 01 468 839
RENAULT      77 01 469 374

Zastosowanie Wał napędowy 17-0115 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0115 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.