Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A5 Sportback (8TA) 2.0 TDI quattro (2009.09-2012.03) 170km » 17-0554 metelli cifam
wybrany samochód: 
Audi A5 Sportback (8ta) 2.0 Tdi Quattro (2009.09-2012.03) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0554 METELLI CIFAM

17-0554 Wał napędowy METELLI CIFAM
414.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0554

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintuM20 x 1
Długość [mm]595
Średnica 2 [mm]82
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału22
Średnica 1 [mm]81
nr EAN8032747535530

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0554 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0554 OPEL ASTRA G 1.4 16V 98-04 LEWA
numery OEM:
OPEL      374321
OPEL      374775
OPEL      90538602
OPEL      9117407
OPEL      93184254

Zastosowanie Wał napędowy 17-0554 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0554 METELLI CIFAM:

2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.