Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0694 metelli cifam

Wał napędowy 17-0694 METELLI CIFAM

17-0694 Wał napędowy METELLI CIFAM
metelli cifam 17-0694
898.99 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 92.00 zł
Kup

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0694

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 618
Wymiar gwintu M16 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS 45
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 38
Średnica 1 [mm] 98
nr EAN 8032747536933

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0694 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0694 AUDI A4 II 1.9TDI, 2.4, 2.5TDI 01-04 PRAWA

Wał napędowy 17-0694 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Wał napędowy 17-0694 producenta METELLI CIFAM

AUDI

8E0407272AT, 8E0407272S, 8E0407452GX, 8E0407452JX

numery OEM:
AUDI      8E0 407 272AT
AUDI      8E0 407 272S
AUDI      8E0 407 452GX
AUDI      8E0 407 452JX
VOLKSWAGEN      8E0 407 272

Zastosowanie Wał napędowy 17-0694 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0694 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.