Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0718 metelli cifam

Wał napędowy 17-0718 METELLI CIFAM

17-0718 Wał napędowy METELLI CIFAM
metelli cifam 17-0718
549.99 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0718

producent:

METELLI CIFAM

Wymiar gwintu M24 x 1,5
Długość [mm] 617
Ilość zębów, pierścień ABS 42
Średnica 2 [mm] 87
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 25
Średnica 1 [mm] 84
nr EAN 8032747537176

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0718 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0718 NISSAN PRIMERA I P10 2.0 16V, 2.0GT 90-96 +ABS LEWA

Wał napędowy 17-0718 ma zastosowanie do modeli samochodów

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

Numery OE Wał napędowy 17-0718 producenta METELLI CIFAM

NISSAN

3910170J10

numery OEM:
NISSAN      39101-70J10

Zastosowanie Wał napędowy 17-0718 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0718 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.