Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0722 metelli cifam

Wał napędowy 17-0722 METELLI CIFAM

17-0722 Wał napędowy METELLI CIFAM
410.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0722

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 957
Wymiar gwintu M20 x 1
Średnica 2 [mm] 92
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 33
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 22
Średnica 1 [mm] 90
nr EAN 8032747537213

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0722 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0722 OPEL ASTRA G 1.7DTI 16V 00-, ZAFIRA 1.8 16V 99-00 PRAWA

Wał napędowy 17-0722 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Wał napędowy 17-0722 producenta METELLI CIFAM

OPEL

374328, 374612, 90539783, 9117414, 93187066

numery OEM:
OPEL      374328
OPEL      374612
OPEL      90539783
OPEL      9117414
OPEL      93187066

Zastosowanie Wał napędowy 17-0722 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0722 METELLI CIFAM:

2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.