Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0779 metelli cifam

Wał napędowy 17-0779 METELLI CIFAM

17-0779 Wał napędowy METELLI CIFAM
metelli cifam 17-0779

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0779

producent:

METELLI CIFAM

Wymiar gwintu M20 x 1,5
Długość [mm] 543
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Średnica 1 [mm] 90
nr EAN 8032747537787

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0779 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0779 VW GOLF IV 1.6 16V 00- LEWA

Wał napędowy 17-0779 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Wał napędowy 17-0779 producenta METELLI CIFAM

VOLKSWAGEN

1J0407271GD, 1J0407271JL, 1J0407421NV, 1J0407451NX, 1J0407451TV, 1J0407451TX

numery OEM:
VOLKSWAGEN      1J0 407 271GD
VOLKSWAGEN      1J0 407 271JL
VOLKSWAGEN      1J0 407 421NV
VOLKSWAGEN      1J0 407 451NX
VOLKSWAGEN      1J0 407 451TV
VOLKSWAGEN      1J0 407 451TX

Zastosowanie Wał napędowy 17-0779 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0779 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.