Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volvo V60 I (155) T5 (2013.10-2018.05) 214km » 17-0786 metelli cifam
wybrany samochód: 
Volvo V60 I (155) T5 (2013.10-2018.05) 214km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0786 METELLI CIFAM

17-0786 Wał napędowy METELLI CIFAM
296.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0786

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Ilość zębów, pierścień ABS44
Długość [mm]630
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Średnica 1 [mm]84
nr EAN8032747010235

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0786 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0786 RENAULT CLIO II 1.2 16V, 1.4 16V, 1.5DCI 02-, KANGOO 1.2, 1.5DCI 02- LEWA
numery OEM:
RENAULT      39101-4440R
RENAULT      77 11 135 005
RENAULT      77 11 135 894
RENAULT      82 00 236 091
RENAULT      82 00 236 092
RENAULT      82 00 236 107
RENAULT      82 00 240 425
RENAULT      82 00 274 159
RENAULT      82 00 534 635
RENAULT      82 00 571 876
RENAULT      82 00 613 822

Zastosowanie Wał napędowy 17-0786 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0786 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.