Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0787 metelli cifam

Wał napędowy 17-0787 METELLI CIFAM

17-0787 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0787

producent:

METELLI CIFAM

Wymiar gwintu M20 x 1,5
Długość [mm] 725
Ilość zębów, pierścień ABS 44
Średnica 2 [mm] 80
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 23
Średnica 1 [mm] 84
nr EAN 8032747010259

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0787 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0787 RENAULT CLIO II 1.2 16V, 1.4 16V, 1.5DCI 02-, KANGOO 1.2 16V, 1.5DCI 02- ABS PRAWA

Wał napędowy 17-0787 ma zastosowanie do modeli samochodów

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Wał napędowy 17-0787 producenta METELLI CIFAM

RENAULT

391004165R, 7711135932, 8200231664, 8200236096, 8200236113, 8200240430, 8200571880, 8200844454

numery OEM:
RENAULT      39100-4165R
RENAULT      77 11 135 932
RENAULT      82 00 231 664
RENAULT      82 00 236 096
RENAULT      82 00 236 113
RENAULT      82 00 240 430
RENAULT      82 00 571 880
RENAULT      82 00 844 454

Zastosowanie Wał napędowy 17-0787 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0787 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.