Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0920 metelli cifam

Wał napędowy 17-0920 METELLI CIFAM

17-0920 Wał napędowy METELLI CIFAM
542.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0920

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 650
Średnica 2 [mm] 70,3
Wymiar gwintu M22 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 24
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Średnica 1 [mm] 70,2
nr EAN 8032747055014

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0920 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0920 CITROEN C1 1.0 05-/ PEUGEOT 107 1.0 05- LEWA

Wał napędowy 17-0920 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE Wał napędowy 17-0920 producenta METELLI CIFAM

CITROËN

3272JY

PEUGEOT

3272JY

TOYOTA

434200H010, 434200H010A

numery OEM:
CITROËN      3272.JY
PEUGEOT      3272.JY
TOYOTA      43420-0H010
TOYOTA      43420-0H010A

Zastosowanie Wał napędowy 17-0920 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0920 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.