Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0991 metelli cifam

Wał napędowy 17-0991 METELLI CIFAM

17-0991 Wał napędowy METELLI CIFAM
989.01 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0991

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 945
Wymiar gwintu M16 x 1,5
Średnica 2 [mm] 76,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 22
Średnica 1 [mm] 82
nr EAN 8032747104606

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0991 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0991 MERCEDES W245 B200 05-11

Wał napędowy 17-0991 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Wał napędowy 17-0991 producenta METELLI CIFAM

MERCEDES-BENZ

1693601272, A1693601272

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      169 360 12 72
MERCEDES-BENZ      A169 360 12 72

Zastosowanie Wał napędowy 17-0991 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0991 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.