Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-1032 metelli cifam

Wał napędowy 17-1032 METELLI CIFAM

17-1032 Wał napędowy METELLI CIFAM
428.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-1032

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 795
Wymiar gwintu M22 x 1,5
Średnica 2 [mm] 78,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Średnica 1 [mm] 82
nr EAN 8032747105009

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-1032 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-1032 RENAULT LAGUNA II 1.6 16V 05-

Wał napędowy 17-1032 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Wał napędowy 17-1032 producenta METELLI CIFAM

RENAULT

7711134782, 7711135319, 8200030619, 8200107530, 8200232883

numery OEM:
RENAULT      77 11 134 782
RENAULT      77 11 135 319
RENAULT      82 00 030 619
RENAULT      82 00 107 530
RENAULT      82 00 232 883

Zastosowanie Wał napędowy 17-1032 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-1032 METELLI CIFAM:

2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.