Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85483 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85483 NISSENS

85483 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85483
521.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85483

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 94
Średnica [mm] 300
Liczba łopatek wentylatora 6
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286245594

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85483 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD MONDEO III 1.8-3.0 10.00-03.07

Wentylator, chłodzenie silnika 85483 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 85483 producenta NISSENS

FORD

1117753, 1149132, 1152920, 1152921, 1201386, 1221521, 1230721, 1S7H8C607AA, 1S7H8C607AB, 1S7H8C607AC, 1S7H8C607CA, 1S7H8C607CB, 1S7H8C607DA, 2S7T12B654BA

numery OEM:
FORD      1117753
FORD      1149132
FORD      1152920
FORD      1152921
FORD      1201386
FORD      1221521
FORD      1230721
FORD      1S7H 8C607 AA
FORD      1S7H 8C607 AB
FORD      1S7H 8C607 AC
FORD      1S7H8C607CA
FORD      1S7H8C607CB
FORD      1S7H8C607DA
FORD      2S7T12B654BA

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85483 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.