Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 294501 nk

Czujnik, prędkość obrotowa koła 294501 NK

294501 Czujnik, prędkość obrotowa koła NK
nk 294501
Czujnik, prędkość obrotowa koła 294501

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

294501

producent:

NK

parzyste numery artykułów 294502
Ograniczenia producenta BOSCH
nr EAN 5703858822989

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 294501 NK

CZUJNIK ABS TOYOTA P. AVENSIS 97-03 LE

Czujnik, prędkość obrotowa koła 294501 ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE Czujnik, prędkość obrotowa koła 294501 producenta NK

TOYOTA

8954305030, 8954305040

numery OEM:
TOYOTA      89543 05 030
TOYOTA      89543 05 040
zamienniki:
J5902062
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 294501 NK w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.