Typ tarczy hamulcowej | pełny | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 8 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 238 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 52,3 | |
Powierzchnia | pokryty | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym czujnikiem ABS | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym łożyskiem koła | |
Rozstaw otworów 1/rozstaw otworów 2 | 4x100 | |
Szerokość [mm] | 74,6 | |
Wymiar gwintu | M12x1.5 | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 44 | |
Minimalna grubość [mm] | 7 | |
Wzór otworów/Ilość otworów | 4/4 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 25 | |
nr EAN | 4031185274975 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa 702352BS1 OPTIMAL
RENAULT | 7700780077 | |
RENAULT | 7700780078 | |
RENAULT | 7701204293 | |
RENAULT | 7701204294 | |
RENAULT | 7701204901 | |
RENAULT | 7701208054 | |
RENAULT | 8660003524 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa 702352BS1 OPTIMAL w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.