Typ tarczy hamulcowej | pełny | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 11 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 274 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 52,3 | |
Powierzchnia | pokryty | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym łożyskiem koła | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym czujnikiem ABS | |
Rozstaw otworów 1/rozstaw otworów 2 | 5x108 | |
Szerokość [mm] | 82,3 | |
Wymiar gwintu | M12x1.5 | |
Minimalna grubość [mm] | 9,5 | |
Wzór otworów/Ilość otworów | 5/5 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 30 | |
nr EAN | 4031185275033 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa 702976BS1 OPTIMAL
RENAULT | 7701472838 | |
RENAULT | 7701713008 | |
RENAULT | 8200209774 | |
RENAULT | 8200367094 | |
RENAULT | 8200655249 | |
RENAULT | 8660001813 | |
RENAULT | 8671018108 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa 702976BS1 OPTIMAL w samochodach:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.