Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » tarcze hamulcowe Citroën C5 II Break (RE_) 3.0 V6 (REXFUF) (2004.09-???) 207km » 702976BS1 optimal
wybrany samochód: 
Citroën C5 Ii Break (re_) 3.0 V6 (rexfuf) (2004.09-???) 207km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza hamulcowa 702976BS1 OPTIMAL

702976BS1 Tarcza hamulcowa OPTIMAL
optimal 702976BS1

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

702976BS1

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Typ tarczy hamulcowejpełny
Grubość tarczy hamulcowej [mm]11
średnica zewnętrzna [mm]274
Średnica otworu centrującego [mm]52,3
Powierzchniapokryty
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze zintegrowanym czujnikiem ABS
Rozstaw otworów 1/rozstaw otworów 25x108
Szerokość [mm]82,3
Wymiar gwintuM12x1.5
Minimalna grubość [mm]9,5
Wzór otworów/Ilość otworów5/5
Średnica wewnętrzna [mm]30
nr EAN4031185275033


opis e-autoparts.pl:
Cena dotyczy 1 sztuki tarczy hamulcowej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa 702976BS1 OPTIMAL

ZESTAW ŁOŻ OPTIMAL 702976BS1 RENAULT LAGUNA II 01-07 LAGUNA III 07-, SCENIC, GRAND SCENIC 05- TYŁ Z TARCZĄ /ZAMIENNIK 702976BS4/
numery OEM:
RENAULT      7701472838
RENAULT      7701713008
RENAULT      8200209774
RENAULT      8200367094
RENAULT      8200655249
RENAULT      8660001813
RENAULT      8671018108

Zastosowanie Tarcza hamulcowa 702976BS1 OPTIMAL w samochodach:

Tarcze hamulcowe

 

Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
 

Właściwości techniczne i typy tarcz
 

Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.

W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:

  • perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,

  • pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,

  • ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.

Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.


Eksploatacja i wymiana
 

Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
 

Oferta w sklepie E-autoparts.pl
 

W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.