Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » bęben hamulcowy » BT-1300 optimal

Bęben hamulcowy BT-1300 OPTIMAL

BT-1300 Bęben hamulcowy OPTIMAL
170.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

BT-1300

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś tylna
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 239,9
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 50
Średnica otworu centrującego [mm] 65
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Wysokość [mm] 59,1
otwór Ø [mm] 15,8
Średnica bębna hamulcowego 200
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 201,5
Wzór otworów/Ilość otworów 5/6
nr EAN 4031185164443

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy BT-1300 OPTIMAL

BĘBEN HAM OPTIMAL BT1300 SKODA FABIA,VW POLO

Bęben hamulcowy BT-1300 ma zastosowanie do modeli samochodów

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Bęben hamulcowy BT-1300 producenta OPTIMAL

SEAT

6Q0609617

SKODA

600609617, 6Q0609617

VOLKSWAGEN

6Q0609617, 6QE609617

AUDI

6Q0609617

numery OEM:
AUDI      6Q0609617
SEAT      6Q0609617
SKODA      600609617
SKODA      6Q0609617
VOLKSWAGEN      6Q0609617
VOLKSWAGEN      6QE609617

Zastosowanie Bęben hamulcowy BT-1300 OPTIMAL w samochodach:

Bęben hamulcowy

Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.

Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.

Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..

Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.