Strona zabudowy | Oś tylna | |
Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 239,9 | |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 50 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 65 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 100 | |
Wysokość [mm] | 59,1 | |
otwór Ø [mm] | 15,8 | |
Średnica bębna hamulcowego | 200 | |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 201,5 | |
Wzór otworów/Ilość otworów | 5/6 | |
nr EAN | 4031185164443 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy BT-1300 OPTIMAL
AUDI | 6Q0609617 | |
SEAT | 6Q0609617 | |
SKODA | 600609617 | |
SKODA | 6Q0609617 | |
VOLKSWAGEN | 6Q0609617 | |
VOLKSWAGEN | 6QE609617 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy BT-1300 OPTIMAL w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.