Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » F8-6308 optimal

Mocowanie amortyzatora F8-6308 OPTIMAL

F8-6308 Mocowanie amortyzatora OPTIMAL
optimal F8-6308

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

F8-6308

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem kulkowym
nr EAN 4031185203920

skład zestawu:
F8-5504 Mocowanie amortyzatora
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Mocowanie amortyzatora F8-6308 OPTIMAL

numery OEM:
FORD      1023332
FORD      1051724
FORD      1078730
FORD      1103725
FORD      6735956
FORD      6799585
FORD      93BB3K099AB
FORD      93BB3K155AC
FORD      97BG3K099AA
FORD      98BG3K099AA
FORD      98BG3K099AB
FORD      98BG3K099AC

Zastosowanie Mocowanie amortyzatora F8-6308 OPTIMAL w samochodach:

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).