Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 27953 original imperium

Osłona, wał napędowy 27953 ORIGINAL IMPERIUM

27953 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
original imperium 27953
Osłona, wał napędowy 27953
27953
21.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

27953

Wymagana ilość 2
Masa [g] 185
Strona zabudowy Od strony koła
Materiał Guma
Średnica 1 [mm] 33
Średnica 2 [mm] 110
nr EAN 8033989085166

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 27953 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 33/110) (dł.160) (kpl.) pasuje do: CITROEN JUMPER I; FIAT DUCATO; PEUGEOT BOXER 1.9D-2.8D 02.94-
numery OEM:
ALFA ROMEO      1488278080
ALFA ROMEO      9464383688
ALFA ROMEO      9567512880
ALFA ROMEO      9623535380
CITROËN      329307
CITROËN      9623535380
FIAT      1488278080
FIAT      9464383688
FIAT      9567512880
FIAT      9623535380
LANCIA      1488278080
LANCIA      9464383688
LANCIA      9567512880
LANCIA      9623535380
PEUGEOT      329307
PEUGEOT      9623535380

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 27953 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 27953 ORIGINAL IMPERIUM:

2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.