Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 33511 original imperium

Zestaw osłon, wał napędowy 33511 ORIGINAL IMPERIUM

33511 Zestaw osłon, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

33511

Masa [g] 325
Materiał Guma
Strona zabudowy Od strony koła
nr EAN 8033989123257

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 33511 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 28,5/97,6) (dł.141) (kpl.) pasuje do: MERCEDES A (V177), A (W177), B SPORTS TOURER (W247), ALFA ROMEO 159, BRERA, GIULIETTA, SPIDER, CITROEN JUMPER II 1.3H-5.0 01.91-
numery OEM:
ALFA ROMEO      46308238
ALFA ROMEO      46308383
ALFA ROMEO      46308480
ALFA ROMEO      71771153
CITROËN      1607740880
FIAT      46308238
FIAT      46308383
FIAT      46308480
FIAT      71771153
LANCIA      46308238
LANCIA      46308383
LANCIA      46308480
LANCIA      71771153
NISSAN      39242EB30B
NISSAN      C9241EB30A
PEUGEOT      1607740880
RENAULT      392417848R
LAND ROVER      LR003160

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 33511 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw osłon, wał napędowy 33511 ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.