Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 72137 original imperium

Osłona, wał napędowy 72137 ORIGINAL IMPERIUM

72137 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
25.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

72137

Materiał Guma
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Wysokość [mm] 100
Masa [g] 131
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica 1 [mm] 24
Średnica 2 [mm] 72
nr EAN 8033989229188

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 72137 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 24/72) (dł.100) pasuje do: TOYOTA AVENSIS VERSO, CAMRY, COROLLA VERSO, PREVIA II, RAV 4 II 1.8-3.0 02.00-11.09

Osłona, wał napędowy 72137 ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE Osłona, wał napędowy 72137 producenta ORIGINAL IMPERIUM

TOYOTA

0443828041, 0443842071, 0443842091

numery OEM:
DAIHATSU      443842180
TOYOTA      0443828041
TOYOTA      0443842071
TOYOTA      0443842091

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 72137 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 72137 ORIGINAL IMPERIUM:

Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.