Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 2156010 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 2156010 SASIC

2156010 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156010
Koło pasowe, wał korbowy 2156010
2156010
sasic 2156010 Koło pasowe, wał korbowy
150.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2156010

producent:

SASIC

Średnica [mm] 150
Ilość żeber 5
dla numeru OE 1660300303
nr EAN 3660872388278

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156010 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: MERCEDES A (W168), VANEO (414) 1.4-2.1 07.97-07.05

Koło pasowe, wał korbowy 2156010 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 2156010 producenta SASIC

MERCEDES-BENZ

1660300303

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      1660300303

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156010 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.