Wysokość [mm] | 71,3 | |
Typ tarczy hamulcowej | pełny | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 10 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 226 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym łożyskiem koła | |
nr EAN | 7316572405154 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa VKBD 1004 SKF
ALFA ROMEO | 11600.21408.00 | |
ALFA ROMEO | 11600.21413.03 | |
ALFA ROMEO | 11600.21413.06 | |
ALFA ROMEO | 510384 | |
ALFA ROMEO | 510385 | |
ALFA ROMEO | 60521282 | |
BMW | 31 21 1 110 115 | |
BMW | 31 21 2 634 104 | |
DAF | 184447 | |
FORD | 1492160 | |
FORD | 1565444 | |
FORD | 527972 | |
FORD | 72GB-1200-AA | |
FORD | 72GB-1215-AA | |
ISUZU | 8-94201-310-0 | |
ISUZU | 9-00093-603-0 | |
ISUZU | 9-00093-604-2 | |
MAZDA | B002-33-075 | |
MERCEDES-BENZ | 005 981 71 05 | |
MERCEDES-BENZ | 006 981 16 05 | |
MITSUBISHI | MB 001836 | |
OPEL | 11054489 | |
OPEL | 11070311 | |
OPEL | 3 28 022 | |
OPEL | 3 30 011 | |
ROVER | CAC 4603 | |
ROVER | GHB 107 | |
SEAT | 357 615 601 | |
SKODA | 969-300171 | |
SKODA | 969-300291 | |
TALBOT | 20339 N | |
TOYOTA | 90366-17010 | |
TOYOTA | 90368-17017 | |
VAUXHALL | 11054489 | |
VAUXHALL | 11070311 | |
VAUXHALL | 3 28 022 | |
VAUXHALL | 3 30 011 | |
VOLVO | 184447 | |
VOLKSWAGEN | 311 405 625 E | |
VOLKSWAGEN | 311 405 645 | |
VOLKSWAGEN | 311 405 645 B | |
VOLKSWAGEN | 6U0 501 319 | |
VOLKSWAGEN | 969 300 171 | |
HYUNDAI | 51730-11100 | |
HYUNDAI | 51730-11101 | |
KIA | KKY01 33075 | |
KIA | MB002 33075 | |
DAEWOO | 02667886 | |
DAEWOO | 94535209 + 94535210 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa VKBD 1004 SKF w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.
SKF to firma szwedzka, założona w 1907 roku przez Gustafa Ericssona. Nazwa "SKF" to skrót od Svenska Kullagerfabriken, co oznacza po szwedzku "Szwedzkie Fabryki Łożysk Kulowych". Firma specjalizuje się w produkcji łożysk i innych części mechanicznych stosowanych w przemyśle, w tym także w przemyśle samochodowym.
Produkty SKF dla przemysłu samochodowego obejmują łożyska, uszczelki, pakiety uszczelkowe, przeguby kulowe i wiele innych części, które są stosowane w różnych systemach pojazdów, takich jak układ napędowy, zawieszenie, układ kierowniczy, układ hamulcowy i inne.
Firma posiada fabryki w wielu krajach na całym świecie, w tym w Szwecji, Niemczech, Francji, Włoszech, Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Japonii i Chinach.
SKF jest jednym z największych producentów łożysk na świecie i posiada bogatą historię innowacji technologicznych, w tym wynalezienie łożyska kulkowego samonośnego w 1919 roku oraz rozwoju łożyska magnetycznego w latach 90-tych. Firma posiada również wiele patentów na swoje produkty.
SKF wyróżnia się na rynku dzięki swojej strategii "BeyondZero", która koncentruje się na zrównoważonym rozwoju i redukcji wpływu na środowisko naturalne poprzez innowacje technologiczne i działania proekologiczne w procesach produkcyjnych. Firma skupia się również na dostarczaniu klientom rozwiązań optymalizujących koszty i zwiększających wydajność poprzez zaawansowane technologie i usługi serwisowe.