Moment dokręcenia [Nm] | 300 | |
Masa [g] | 5860 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 249 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 30 | |
Grubość [mm] | 9 | |
Szerokość 1 [mm] | 73,2 | |
Ilość otworów | 4 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym łożyskiem koła | |
Minimalna grubość [mm] | 8 | |
Średnica punktów mocowania [mm] | 12 | |
Powierzchnia | niepokryty | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów | |
Typ tarczy hamulcowej | pełny | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 9 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 249 | |
nr EAN | 3413520968311 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa KF159.54U SNR
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
373811, 373931, 373932, 374046, 424965, 454919, 9443941980, 9650795880, 9651556880, 9654117680
AUDI | N01 231 91 | |
CITROËN | 373811 | |
CITROËN | 373931 | |
CITROËN | 373932 | |
CITROËN | 374046 | |
CITROËN | 4249.65 | |
CITROËN | 4549.19 | |
CITROËN | 94 439 419 80 | |
CITROËN | 9650795880 | |
CITROËN | 9651556880 | |
CITROËN | 9654117680 | |
OPEL | 4701667 | |
PEUGEOT | 373811 | |
PEUGEOT | 373931 | |
PEUGEOT | 373932 | |
PEUGEOT | 374046 | |
PEUGEOT | 4249.65 | |
PEUGEOT | 4549.19 | |
PEUGEOT | 94 439 419 80 | |
PEUGEOT | 9650795880 | |
PEUGEOT | 9651556880 | |
PEUGEOT | 9654117680 | |
RENAULT | 7703066040 | |
SEAT | N01 231 91 | |
SKODA | N01 231 91 | |
SUZUKI | 08331-41626 | |
SUZUKI | 08331-4162A | |
VAUXHALL | 9208159 | |
VOLKSWAGEN | N01 231 91 | |
DACIA | 7703066040 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa KF159.54U SNR w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa KF159.54U SNR:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.