Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 60 93 3700 swag autoteile gmbh

Koło pasowe, wał korbowy 60 93 3700 SWAG Autoteile GmbH

60 93 3700 Koło pasowe, wał korbowy SWAG Autoteile GmbH
swag 60 93 3700
Koło pasowe, wał korbowy 60 93 3700
60 93 3700
swag 60 93 3700 Koło pasowe, wał korbowy
 

    Ocena:
numer części:

60 93 3700

Szerokość [mm] 44,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 152,0
średnica zewnętrzna [mm] 166,0
Ciężar [kg] 2,94
Ilość żeber 6
Parametr 7PK
dla numeru OE 82 00 802 666 S1
nr EAN 4044688647597

skład zestawu:
60 93 2133 Koło pasowe, wał korbowy
60 93 3697 Śruba koła pasowego
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 60 93 3700 SWAG Autoteile GmbH

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: NISSAN PRIMASTAR; OPEL MOVANO A, VIVARO A; RENAULT ESPACE IV, MASTER II, TRAFIC II 2.2D/2.5D 09.00-
numery OEM:
OPEL      44 18 765
OPEL      44 18 765 S1
RENAULT      82 00 802 666
RENAULT      82 00 802 666 S1
VAUXHALL      93196089
VAUXHALL      93196089 S1

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 60 93 3700 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.