Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » D5M006TT thermotec

szczęki hamulcowe, zestaw D5M006TT THERMOTEC

D5M006TT szczęki hamulcowe, zestaw THERMOTEC
thermotec D5M006TT
szczęki hamulcowe, zestaw D5M006TT
D5M006TT
thermotec D5M006TT szczęki hamulcowe, zestaw
162.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D5M006TT

producent:

THERMOTEC


  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie szczęki hamulcowe, zestaw D5M006TT THERMOTEC

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: MERCEDES 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), 190 (W201), C T-MODEL (S202), C (W202), E T-MODEL (S124), E T-MODEL (S210), E (W124) 2.0-3.4D 12.84-03.01

szczęki hamulcowe, zestaw D5M006TT ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE szczęki hamulcowe, zestaw D5M006TT producenta THERMOTEC

MERCEDES-BENZ

6032000022, A6032000022

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      6032000022
MERCEDES-BENZ      A6032000022

Zastosowanie szczęki hamulcowe, zestaw D5M006TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.