Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 4058 tomex-c

SPRĘŻYNKI DO SZCZĘK HAM. FIAT PUNTO 4058 TOMEX-C

4058 SPRĘŻYNKI DO SZCZĘK HAM. FIAT PUNTO TOMEX-C
23.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:2 szt.

    Ocena:
numer części:

4058

dostawca:

TOMEX-C

13.0460-2971 18,5mm Citroen ZX 2.0i 16V 92-97Peugeot 306 2.0 S16
ze stykiem zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 18,6
Długość [mm] : 95
Wysokość [mm] : 49
Ciężar [kg] : 0,92
Ilość wskaźników zużycia okładzin : 2
System hamulcowy : TRW
Długość złącza ostrzegawczego [mm] : 205
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21209194
Numer dostawcy: 10-44
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SPRĘŻYNKI DO SZCZĘK HAM. FIAT PUNTO 4058 TOMEX-C

SPRĘŻYNKI DO SZCZĘK HAM. FIAT PUNTO 4058 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE SPRĘŻYNKI DO SZCZĘK HAM. FIAT PUNTO 4058 producenta TOMEX-C

PEUGEOT

1611458780, 425055, 425078, 425087, 425093, 425095, 425135, 425270, E172168

numery OEM:
PEUGEOT      1611458780
PEUGEOT      425055
PEUGEOT      425078
PEUGEOT      425087
PEUGEOT      425093
PEUGEOT      425095
PEUGEOT      425135
PEUGEOT      425270
PEUGEOT      E172168
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SPRĘŻYNKI DO SZCZĘK HAM. FIAT PUNTO 4058 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.