Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 110 491 topran

Czujnik, prędkość obrotowa koła 110 491 TOPRAN

110 491 Czujnik, prędkość obrotowa koła TOPRAN
49.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

110 491

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z przewodem
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Długość [mm] 1155

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 110 491 TOPRAN

Czujnik ABS tył L/P pasuje do: FORD GALAXY I, SEAT ALHAMBRA, VW SHARAN 1.8-2.8 03.95-03.10

Czujnik, prędkość obrotowa koła 110 491 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Czujnik, prędkość obrotowa koła 110 491 producenta TOPRAN

VOLKSWAGEN

7M0927807A, 7M0927807D

FORD

1048604, 98VW2B72AA

SEAT

7M0927807A, 7M0927807D

numery OEM:
FORD      1 048 604
FORD      98VW2B72AA
SEAT      7M0 927 807A
SEAT      7M0 927 807D
VOLKSWAGEN      7M0 927 807A
VOLKSWAGEN      7M0 927 807D

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 110 491 TOPRAN w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.