Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi A8 D2 (4D2, 4D8) 2.5 TDI quattro (2000.09-2002.09) 180km » 208 233 topran
wybrany samochód: 
Audi A8 D2 (4d2, 4d8) 2.5 Tdi Quattro (2000.09-2002.09) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet 208 233 TOPRAN

208 233 Klocki hamulcowe - komplet TOPRAN
110.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Środa
4 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

208 233

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna
Styk ostrzegawczy o zużyciuze stykiem zużycia
Grubość 1 [mm]18,3
Liczba okładzin ciernych4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez dodatków
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś]1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz instrukcją montażu
Oznaczenie kontrolneECE R90 APPROVED
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze znakiem bezpieczeństwa E

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 208 233 TOPRAN

numery OEM:
NISSAN      4406 000 Q0H
NISSAN      4406 000 Q0L
OPEL      44 06 237
OPEL      44 20 066
OPEL      45 02 882
RENAULT      4406 002 64R
RENAULT      4406 011 47R
RENAULT      4406 011 86R
VAUXHALL      93167662
VAUXHALL      95513821
VAUXHALL      95521679

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 208 233 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 208 233 TOPRAN:

Wiesław, Niechobrz
2022-06-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Łukasz, Pomiechówek
2022-06-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marek, Zamienie
2022-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.