dla numeru OE | 202 320 0431 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Rodzaj amortyzatorów | Ciśnienie gazu |
Dodatkowe informacje o produkcie Amortyzator 02.30.069 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
MERCEDES-BENZ | 202 320 0031 | |
MERCEDES-BENZ | 202 320 0131 | |
MERCEDES-BENZ | 202 320 0231 | |
MERCEDES-BENZ | 202 320 0331 | |
MERCEDES-BENZ | 202 320 0431 | |
MERCEDES-BENZ | 202 320 0531 | |
MERCEDES-BENZ | 202 320 0631 | |
MERCEDES-BENZ | 202 320 0731 | |
MERCEDES-BENZ | 202 320 0831 | |
MERCEDES-BENZ | 202 320 0931 | |
MERCEDES-BENZ | 202 326 0500 | |
MERCEDES-BENZ | 202 326 0600 | |
MERCEDES-BENZ | 202 326 0900 | |
MERCEDES-BENZ | 202 326 1700 | |
MERCEDES-BENZ | A202 320 0031 | |
MERCEDES-BENZ | A202 320 0131 | |
MERCEDES-BENZ | A202 320 0231 | |
MERCEDES-BENZ | A202 320 0331 | |
MERCEDES-BENZ | A202 320 0431 | |
MERCEDES-BENZ | A202 320 0531 | |
MERCEDES-BENZ | A202 320 0631 | |
MERCEDES-BENZ | A202 320 0731 | |
MERCEDES-BENZ | A202 320 0831 | |
MERCEDES-BENZ | A202 320 0931 | |
MERCEDES-BENZ | A202 326 0500 | |
MERCEDES-BENZ | A202 326 0600 | |
MERCEDES-BENZ | A202 326 0900 | |
MERCEDES-BENZ | A202 326 1700 |
Zastosowanie Amortyzator 02.30.069 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:
Amortyzatory samochodowe
Amortyzowanie to nic innego jak łagodzenie skutków określonego działania. W przypadku samochodów będą to uboczne efekty jazdy po nierównej nawierzchni. Podczas przemieszczania się auta powodują one drgania, pogarszając komfort jazdy i negatywnie oddziałując na konstrukcję samochodu. Mają też wpływ na przyczepność kół do podłoża, obniżając poziom bezpieczeństwa jazdy. Aby wyeliminować te problemy w pojazdach montuje się amortyzatory. Są to specjalne konstrukcje olejowe lub gazowe, których zadaniem jest tłumienie takich drgań.
Amortyzatory samochodowe dzielą się na olejowe i olejowo-gazowe. Pierwsze mają budowę otwartą, bez komory kompensacyjnej. W drugich gaz jest zamknięty w szczelnym zbiorniku, w którym „pływa” tłok. Wyróżnia się też amortyzatory samochodowe jedno- i dwururowe. Pierwsze są zbudowane z cylindra roboczego, tłoka, tłoczyska, prowadnicy tłoczyska, zbiornika wyrównawczego oraz zaworu dennego. W modelach dwururowych tłok i tłoczysko są ze sobą połączone. Zbiornik wyrównawczy zazwyczaj jest wypełniony powietrzem lub azotem.
Praca amortyzatora przebiega w dwóch etapach. Pierwszym jest ściskanie cieczy w zbiorniku, drugim – jej rozprężenie. Dzięki specyficznym właściwościom cieczy energia drgań mechanicznych jest przez nią pochłaniana, a pojazd porusza się płynniej i dobrze trzyma się drogi.
Amortyzatory samochodowe są jednymi z najbardziej eksploatowanych elementów pojazdu. Poziom tej eksploatacji wzrasta przy nieostrożnej, brawurowej jeździe po wybojach i wysokich krawężnikach. Dlatego zaleca się wymianę tych części (parami) co 60-100 tys.
W asortymencie sklepu e-autoparts znalazły się amortyzatory olejowe i gazowe wielu znanych producentów. Ze względu na konieczność precyzyjnego dopasowania elementu do konkretnego modelu samochodu przygotowaliśmy bogatą ofertę produktów do aut marek takich jak Opel, Hyundai, KIA, Chrysler, Volvo, Skoda, Audi, VW i wielu innych.