Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 805-0004 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 805-0004 TYC EUROPE B.V.

805-0004 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 805-0004
Wentylator, chłodzenie silnika 805-0004
805-0004
tyc 805-0004 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 805-0004 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 805-0004 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 805-0004 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 805-0004 tyc
320.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

805-0004

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm] 317
Moc znamionowa [W] 150
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora 6
Ilość czopów 2
Technika połączeń Excl Ring Terminal
Rodzaj wtyczki otwarte końcówki kabla
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475033991

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 805-0004 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy pasuje do: CITROEN SAXO, PEUGEOT 106 II 1.1-1.6 02.96-07.04

Wentylator, chłodzenie silnika 805-0004 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 805-0004 producenta TYC EUROPE B.V.

CITROËN

125369

PEUGEOT

125369

numery OEM:
CITROËN      125369
PEUGEOT      125369
zamienniki:
8EW 351 044-151
brak
BEHR HELLA SERVICE
05182603
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 805-0004 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.