Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 810-0044 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0044 TYC EUROPE B.V.

810-0044 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 810-0044
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0044
810-0044

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

810-0044

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm] 370
Moc znamionowa [W] 300
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 8
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sterownika
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475095968

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0044 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: VOLVO S60 II, S80 II, V60 I, V70 III, XC60 I, XC70 II, FORD GALAXY II, GALAXY MK II, KUGA I, MONDEO IV, S-MAX 1.6-2.5ALK 03.06-12.18

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0044 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 810-0044 producenta TYC EUROPE B.V.

FORD

1377555, 1380882, 1386382, 1426658, 1451234, 1488905, 1565833, 1671530, 1675176, 1715392, 1768199, 6G918C607GB, 6G918C607GC, 6G918C607GD, 6G918C607GE, 6G918C607GF, 6G918C607GG, 6G918C607GH, 6G918C607GJ, 6G918C607GK, 6G918C607GL, PM6G918C607GJ

numery OEM:
FORD      1377555
FORD      1380882
FORD      1386382
FORD      1426658
FORD      1451234
FORD      1488905
FORD      1565833
FORD      1671530
FORD      1675176
FORD      1715392
FORD      1768199
FORD      6G91-8C607-GB
FORD      6G91-8C607-GC
FORD      6G91-8C607-GD
FORD      6G91-8C607-GE
FORD      6G91-8C607-GF
FORD      6G91-8C607-GG
FORD      6G91-8C607-GH
FORD      6G91-8C607-GJ
FORD      6G91-8C607-GK
FORD      6G91-8C607-GL
FORD      6G918C607GB
FORD      6G918C607GC
FORD      6G918C607GD
FORD      6G918C607GE
FORD      6G918C607GF
FORD      6G918C607GG
FORD      6G918C607GH
FORD      6G918C607GJ
FORD      6G918C607GK
FORD      6G918C607GL
FORD      PM6G91-8C607-GJ
FORD      PM6G918C607GJ
VOLVO      30672559
VOLVO      30776398
VOLVO      30792794
VOLVO      31200265
VOLVO      31274210
VOLVO      31293574
VOLVO      31293778
VOLVO      31305136
VOLVO      31368427
VOLVO      31368867
zamienniki:
1881747
brak
VAN WEZEL
25562601
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0044 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.