Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Piaggio PORTER Platforma / podwozie 1.3 LPG (2011.01-???) 72km » 825-0011 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Piaggio Porter Platforma / Podwozie 1.3 Lpg (2011.01-???) 72km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 825-0011 TYC EUROPE B.V.

825-0011 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 825-0011
Wentylator, chłodzenie silnika 825-0011
825-0011
tyc 825-0011 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 825-0011 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 825-0011 tyc

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

825-0011

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]385
Moc znamionowa [W]260
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora7
Ilość czopów3
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz opornikiem obciążeniowym
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475023084

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 825-0011 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: OPEL ASTRA G, ASTRA G CLASSIC, ASTRA G/KOMBI, ASTRA H, ZAFIRA A, ZAFIRA B 1.2-2.2D 02.98-04.15
numery OEM:
OPEL      1341299
OPEL      1341344
OPEL      1341539
OPEL      24431825
OPEL      90570736
OPEL      90570739

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 825-0011 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.