Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » V20-8182 vaico

Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V20-8182 VAICO

V20-8182 Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität VAICO
867.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek
4 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V20-8182

producent:

VAICO

Parametr 4PK
Ilość żeber 3
Ilość żeber 5
Wysokość [mm] 72,4
Średnica [mm] 192
Parametr 6PK
Ø koła pasowego [mm] 166,8
Ciężar [kg] 6,96
nr EAN 4046001390661

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V20-8182 VAICO

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 3, 5) pasuje do: BMW 3 (E46), 3 (E90), 3 (E91), 3 (E92), 3 (E93), 5 (E39), 5 (E60), 5 (E61), 6 (E63), 6 (E64), 7 (E65, E66, E67) 2.5D/3.0D 02.00-12.13

Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V20-8182 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V20-8182 producenta VAICO

BMW

11237788611, 11237793593, 11238511371, 7788611, 7793593, 8511371

numery OEM:
BMW      11 23 7 788 611
BMW      11 23 7 793 593
BMW      11 23 8 511 371
BMW      11238511371
BMW      7 788 611
BMW      7 793 593
BMW      8 511 371

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V20-8182 VAICO w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.