Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V22-01-1769 vemo

Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V22-01-1769 VEMO

V22-01-1769 Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality VEMO
vemo V22-01-1769
Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V22-01-1769

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V22-01-1769

producent:

VEMO

Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Moc znamionowa [W] 250
Średnica [mm] 335
Liczba łopatek wentylatora 6
Ciężar [kg] 1,872
nr EAN 4046001190933

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V22-01-1769 VEMO

Wentylator chłodnicy P (z obudową) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, XSARA, XSARA/HATCHBACK, XSARA/KOMBI, ZX, PEUGEOT 306, 406, PARTNER, PARTNER/MINIVAN 1.6-2.1D 05.93-12.15
numery OEM:
CITROËN      1250.F0
CITROËN      1253.71
CITROËN      1254.74
CITROËN      1308.R9
CITROËN      31535
CITROËN      96 285 315 80
PEUGEOT      1250.F0
PEUGEOT      1253.71
PEUGEOT      1308.K7

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V22-01-1769 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.