Wysokość [mm] | 113 |
średnica zewnętrzna [mm] | 62 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 13,2 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 14,5 |
Rodzaj filtra | Wkład filtra |
Jakość | PJ |
Dodatkowe informacje o produkcie FILTR PALIWA KAESSBOHRER,EVOBUS,IVECO(MAGIRUS) SZT UFI 26.609.00 UFI
DAF | 548257 | |
IVECO | 1160217 | |
IVECO | 42522761 | |
MERCEDES-BENZ | 0000322405 | |
MERCEDES-BENZ | 0000922305 | |
MERCEDES-BENZ | 0004700922 | |
MERCEDES-BENZ | 0004770815 | |
MERCEDES-BENZ | 0004771015 | |
MERCEDES-BENZ | 0004774715 | |
MERCEDES-BENZ | 0004775315 | |
MERCEDES-BENZ | 0004776415 | |
MERCEDES-BENZ | 0004776915 | |
MERCEDES-BENZ | 0090000207 | |
PEUGEOT | 1906-04 | |
PEUGEOT | 1906-05 | |
RENAULT | 0024152005 | |
RENAULT | 0854806000 | |
RENAULT | 0870175900 | |
RENAULT | 0870176000 | |
RENAULT | 0870465700 | |
RENAULT | 1225001 | |
RENAULT | 1225406 | |
RENAULT | 1229148 | |
RENAULT | 20870465700 | |
RENAULT | 24152005 | |
RENAULT | 5000241677 | |
RENAULT | 81125030016 | |
RENAULT | 8540860 | |
RENAULT | 8548060 | |
RENAULT | 8548060000 | |
RENAULT | 8548759000 | |
RENAULT | 8701760 | |
RENAULT | 8701760000 | |
RENAULT | 8704657 | |
RENAULT | 980465700 | |
VOLVO | 233898 | |
VOLVO | 233898-6 | |
VOLVO | 233988 | |
VOLVO | 6605860 | |
VOLVO | 7233574 | |
VOLVO | 817695 |
Zastosowanie FILTR PALIWA KAESSBOHRER,EVOBUS,IVECO(MAGIRUS) SZT UFI 26.609.00 UFI w samochodach:
Filtr paliwa jest elementem układu zasilania paliwowego silnika który odpowiada za oczyszczanie paliwa wszelkich zanieczyszczeń. Funkcja ta jest dosyć istotna ze względu na bezpieczeństwo silnika i jego zabezpieczenie przed przedwczesnym zużyciem.
Twarde drobiny dostające się na przykład podczas tankowania samochodu, podawane są do silnika przez pompę paliwową i mogą powodować zużycie gładzi cylindrowej i narażenie użytkownika na kosztowną naprawę silnika. Ponadto filtry paliwa w układach zasilania silników diesla zatrzymują ciężkie frakcje oleju napędowego lub parafiny, dlatego tak ważne jest regularne zmienianie filtra paliwa w samochodach z zapłonem samoczynnym.
Odpowiednio dobrany filtr redukuje stałe zanieczyszczenia (cząstki metali, piasek, rdza, iły), wodę przedostającą się w formie pary wodnej oraz cząsteczki żywiczne (wynik utleniania się oleju napędowego). Filtr chroni delikatne części układu zasilania silnika.
Niewłaściwa filtracja lub jej brak obniża płynność i osiągi silnika oraz zakłóca działanie układu rozruchowego. Cykliczna wymiana pozwoli uchronić pojazd przed negatywnymi skutkami dostawania się do silnika niepożądanych elementów.
Filtry paliwa często produkowane są z blachy odpornej na korozję i mechaniczne uszkodzenia. Odpływowy gwint powinien być wykonany starannie, wówczas ułatwia montaż filtra, a wzmocnienia zwiększają odporność rdzenia na siły ściskające.
Wybierając filtr, należy zwrócić uwagę na szczelność (niewłaściwa lub jej brak może spowodować wyciek paliwa i zwiększyć ryzyko pożaru), papier absorpcyjny (powinien mieć właściwą przepuszczalność) i śrubę odwadniacza (materiał nie może być zbyt kruchy).