Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » tłumik Opel ASTRA F CLASSIC sedan (T92) 1.4 i (F19, M19) (1998.01-2002.08) 60km » 0219-01-08161 4max
wybrany samochód: 
Opel Astra F Classic Sedan (t92) 1.4 I (f19, M19) (1998.01-2002.08) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tłumik układu wydechowego, tylny 0219-01-08161 4MAX

0219-01-08161 Tłumik układu wydechowego, tylny 4MAX
175.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

0219-01-08161

producent:

4MAX

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tłumik układu wydechowego, tylny 0219-01-08161 4MAX

Tłumik układu wydechowego tył pasuje do: FORD FIESTA IV, MAZDA 121 III 1.25/1.3 08.95-04.03
numery OEM:
FORD      1014740
FORD      1054592
FORD      1054640
FORD      1065916
MAZDA      1E0340500
MAZDA      1E0340500C
MAZDA      1E0440500
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Tłumik układu wydechowego, tylny 0219-01-08161 4MAX w samochodach:

Tłumik wydechowy


Tłumik to w zasadzie grupa kilku pokrewnych elementów wchodzących w skład układu wydechowego pojazdu. Jego głównym celem jest prawidłowe (zgodne z obowiązującymi normami) przetwarzanie spalin wydobywających się z silnika oraz redukowanie generowanego przy tym hałasu.

Producenci stosują różne rozwiązania. Liczba tłumików dobierana jest tak, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy efektywnością pracy a kosztami produkcji i późniejszej eksploatacji.

Zwykle w układzie wydechowym stosuje się dwa albo trzy tłumiki wylotowe. Zazwyczaj są to tłumik przedni, środkowy i końcowy. Prócz tego w układzie występują: kolektor wylotowy, katalizator, rura wydechowa końcowa i inne.

Główną bolączką tych elementów jest zużycie wskutek postępującej korozji. Tłumik umiejscowiony jest pod podwoziem na zewnątrz pojazdu, w związku z tym, narażony jest na bardzo niekorzystne czynniki, takie jak stałe zawilgocenie, brud, sól (w warunkach zimowych) itp. Nie bez znaczenia są też uszkodzenia mechaniczne powstałe w kontakcie z podłożem.