Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Renault MASTER II Furgon (FD) 2.5 dCi (FD01, FD02, FD21, FD22, FD31, FD32, FD3Y, FD71,... (2006.08-???) 120km » C1X024ABE abe
wybrany samochód: 
Renault Master Ii Furgon (fd) 2.5 Dci (fd01, Fd02, Fd21, Fd22, Fd31, Fd32, Fd3y, Fd71,... (2006.08-???) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet C1X024ABE ABE

C1X024ABE Klocki hamulcowe - komplet ABE
abe C1X024ABE
77.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C1X024ABE

producent:

ABE

Status produktu: Normalny
Ograniczenia producentaATE
Styk ostrzegawczy o zużyciuprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Wysokość [mm]71
Długość [mm]156,5
Grubość [mm]20,3
Strona zabudowyOś przednia
nr EAN5900427191037

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C1X024ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: CADILLAC BLS, CHEVROLET VECTRA, FIAT CROMA, OPEL ASTRA H, ASTRA H CLASSIC, ASTRA H GTC, CAMPO, SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS, ZAFIRA B 1.4-3.2 08.87-
numery OEM:
OPEL      16 05 113
OPEL      16 05 139
OPEL      16 05 282
OPEL      16 05 283
OPEL      16 05 972
OPEL      16 05 975
OPEL      93 183 728
SAAB      1012800120
SAAB      12 80 0120
SAAB      12 80 3551
SAAB      93 16 6943
VAUXHALL      93 17 2174
VAUXHALL      93 172 950
VAUXHALL      93166798
VAUXHALL      93175378
VAUXHALL      93183728
VAUXHALL      93183729
CHEVROLET      93 166 798
CHEVROLET      93 172 174
CHEVROLET      93 172 950
CHEVROLET      93 175 378
CHEVROLET      93 183 728
CHEVROLET      93 183 729

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C1X024ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.