Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Volkswagen PASSAT B5 (3B2) 2.8 V6 (1996.08-2000.11) 193km » C23007ABE abe
wybrany samochód: 
Volkswagen Passat B5 (3b2) 2.8 V6 (1996.08-2000.11) 193km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet C23007ABE ABE

C23007ABE Klocki hamulcowe - komplet ABE
abe C23007ABE
Klocki hamulcowe - komplet C23007ABE
45.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C23007ABE

producent:

ABE

Status produktu: Normalny
Styk ostrzegawczy o zużyciunieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Wysokość [mm]43,5
Długość [mm]100
Grubość [mm]14
Strona zabudowyOś tylna
nr EAN5900427192232

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C23007ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. tył , pasuje do: FORD USA PROBE II, MAZDA 323 S VI, 626 III, 626 IV, MX-6, XEDOS 6 1.6-2.5 11.87-02.01
numery OEM:
FORD      3 898 005
FORD      F42Z 2200 A
MAZDA      G5Y5 26 43Z
MAZDA      G5Y5 26 43ZA
MAZDA      G5Y6 26 43Z
MAZDA      G5Y6 26 43ZA
MAZDA      G5Y6 26 43ZB
MAZDA      G5Y6 26 43ZC
MAZDA      G5Y6 26 48Z
MAZDA      G5Y6 26 48ZA
MAZDA      GAYE 26 43B
MAZDA      GAYE 26 43ZA
MAZDA      GAYE 26 43ZB
MAZDA      GAYE 26 43ZC
FORD USA      3 868 298

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C23007ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.