Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Volkswagen BORA I (1J2) 1.8 T (2002.03-2005.05) 180km » C2V002ABE abe
wybrany samochód: 
Volkswagen Bora I (1j2) 1.8 T (2002.03-2005.05) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet C2V002ABE ABE

C2V002ABE Klocki hamulcowe - komplet ABE
abe C2V002ABE
Klocki hamulcowe - komplet C2V002ABE
34.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C2V002ABE

producent:

ABE

Status produktu: Normalny
Ograniczenia producentaATE
Styk ostrzegawczy o zużyciunieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Wysokość [mm]56,6
Długość [mm]61,7
Grubość [mm]14,5
Strona zabudowyOś tylna
nr EAN5900427194076

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C2V002ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. tył , pasuje do: VOLVO 240, 260, 740, 760, 780, 850, 940, 940 II, 960, 960 II, C70 I, S70, S80 I, S90 I, V70 I, V90 I OPEL REKORD D 1.9-2.9 08.74-10.05
numery OEM:
VOLVO      2 701 662
VOLVO      2 714 77
VOLVO      2 714 772
VOLVO      2 715 860
VOLVO      2 717 58
VOLVO      2 717 585
VOLVO      2 718 24
VOLVO      2 718 245
VOLVO      2 724 07
VOLVO      2 727 820
VOLVO      2 728 700
VOLVO      2 729 119

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C2V002ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.