Strona zabudowy | Oś tylna |
Ograniczenia producenta | TRW |
Grubość [mm] | 15 |
Szerokość [mm] | 87 |
Wysokość [mm] | 52,9 |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | nieprzygotowany do wskaźnika zużycia |
System hamulcowy | TRW |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe kpl. C2W002ABE-P ABE
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
161698451D, 191698451, 191698451A, 191698451B, 191698451C, 191698451D, 1H0615405C, 1H0615406C, 1H0690451, 1H0690451A, 1H0698451, 1H0698451A, 1H0698451B, 1H0698451C, 1H0698451E, 1H0698451F, 1H0698451G, 1H0698451H, 8E0698451L
425056, 425108
191698451, 191698451A, 191698451C, 191698451D, 1H0615405C, 1H0615406C, 1H0698451, 1H0698451A, 1H0698451B, 1H0698451C, 1H0698451E, 1H0698451F, 1H0698451G, 1H0698451H, 1H098451C, 8E0698451L
191698451A, 1H0615405C, 1H0615406C, 1H0698451E, 1H0698451H, 8E0698451L
191698451A, 1H0615405C, 1H0615406C, 1H0698451, 1H0698451A, 1H0698451E, 1H0698451F, 1H0698451H, 8E0698451B, 8E0698451L
1611839580
AUDI | 191698451A | |
AUDI | 1H0 615 405 C | |
AUDI | 1H0 615 406 C | |
AUDI | 1H0698451 | |
AUDI | 1H0698451A | |
AUDI | 1H0698451E | |
AUDI | 1H0698451F | |
AUDI | 1H0698451H | |
AUDI | 8E0698451B | |
AUDI | 8E0698451L | |
CITROËN | 16 118 395 80 | |
PEUGEOT | 425056 | |
PEUGEOT | 425108 | |
SEAT | 191698451 | |
SEAT | 191698451A | |
SEAT | 191698451C | |
SEAT | 191698451D | |
SEAT | 1H0 615 405 C | |
SEAT | 1H0 615 406 C | |
SEAT | 1H0698451 | |
SEAT | 1H0698451A | |
SEAT | 1H0698451B | |
SEAT | 1H0698451C | |
SEAT | 1H0698451E | |
SEAT | 1H0698451F | |
SEAT | 1H0698451G | |
SEAT | 1H0698451H | |
SEAT | 1H098451C | |
SEAT | 8E0698451L | |
SKODA | 191698451A | |
SKODA | 1H0 615 405 C | |
SKODA | 1H0 615 406 C | |
SKODA | 1H0698451E | |
SKODA | 1H0698451H | |
SKODA | 8E0698451L | |
VOLKSWAGEN | 161698451D | |
VOLKSWAGEN | 191698451 | |
VOLKSWAGEN | 191698451A | |
VOLKSWAGEN | 191698451B | |
VOLKSWAGEN | 191698451C | |
VOLKSWAGEN | 191698451D | |
VOLKSWAGEN | 1H0 615 405 C | |
VOLKSWAGEN | 1H0 615 406 C | |
VOLKSWAGEN | 1H0690451 | |
VOLKSWAGEN | 1H0690451A | |
VOLKSWAGEN | 1H0698451 | |
VOLKSWAGEN | 1H0698451A | |
VOLKSWAGEN | 1H0698451B | |
VOLKSWAGEN | 1H0698451C | |
VOLKSWAGEN | 1H0698451E | |
VOLKSWAGEN | 1H0698451F | |
VOLKSWAGEN | 1H0698451G | |
VOLKSWAGEN | 1H0698451H | |
VOLKSWAGEN | 8E0698451L | |
LINCOLN | BRF1454 | |
LINCOLN | EJ7Z2001A |
Zastosowanie Klocki hamulcowe kpl. C2W002ABE-P ABE w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.