Strona zabudowy | Oś tylna |
Ograniczenia producenta | TRW |
Grubość [mm] | 17 |
Szerokość [mm] | 87 |
Wysokość [mm] | 52,9 |
System hamulcowy | TRW |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe kpl. C2W028ABE-P ABE
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi
4D0698451C, 7M0698451
1647873680, 425232, 425441, 425467, 4254C5
9404252328
425232, 425233
4D0698451C, 7M0698451
1001096, 95WX2M008BA
9404252328
4D0698451C, 7M0698451
AUDI | 4D0698451C | |
AUDI | 7M0698451 | |
CITROËN | 425232 | |
CITROËN | 425233 | |
FIAT | 9404252328 | |
FORD | 1001096 | |
FORD | 95WX2M008BA | |
LANCIA | 9404252328 | |
PEUGEOT | 1647873680 | |
PEUGEOT | 425232 | |
PEUGEOT | 425441 | |
PEUGEOT | 425467 | |
PEUGEOT | 4254C5 | |
SEAT | 4D0698451C | |
SEAT | 7M0698451 | |
VOLKSWAGEN | 4D0698451C | |
VOLKSWAGEN | 7M0698451 | |
VAG | 4D0 698 451 C |
Zastosowanie Klocki hamulcowe kpl. C2W028ABE-P ABE w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.