Styk ostrzegawczy o zużyciu:nie przygotowany dla wskaznika zużycia Strona zabudowy:z przodu Długość [mm]: 474 Dostępne MAPP-Code: Status produktu: w przygotowaniu
Informacje
N-ry oe
Zamienniki
Zastosowanie w autach
Zapytaj o produkt
Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła CCZ1596ABE ABE
Czujnik ABS przód P pasuje do: FORD GALAXY I, SEAT ALHAMBRA, VW SHARAN 1.8-2.3 03.95-03.10
numery OEM:
FORD
1112764
FORD
YM21-2B372-AB
SEAT
7M3 927 807 G
VAG
7M3 927 807 G
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach
Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła CCZ1596ABE ABE w samochodach:
Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP
Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.
W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.
Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.
Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.