Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Honda CR-V III (RE_) 2.4 i-Vtec 4WD (RE4) (2007.04-???) 170km » LCCF02149 akusan
wybrany samochód: 
Honda Cr-v Iii (re_) 2.4 I-vtec 4wd (re4) (2007.04-???) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

łożysko podpory półosi ford LCCF02149 AKUSAN

LCCF02149 łożysko podpory półosi ford AKUSAN
56.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

LCCF02149

producent:

AKUSAN

Focus, Mondeo 58mm
oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] : 30
Średnica zewnętrzna [mm] : 58

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie łożysko podpory półosi ford LCCF02149 AKUSAN

numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie łożysko podpory półosi ford LCCF02149 AKUSAN w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.