Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr hydrauliczny » SP-1303 alco

Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów SP-1303 ALCO

SP-1303 Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów ALCO
59.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka dzisiaj
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

SP-1303

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 117,0
średnica zewnętrzna [mm] 101,0
Wymiar gwintu M23x1,5
nr EAN 5294515806195

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów SP-1303 ALCO

FILTR OLEJU SCANIA
numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów SP-1303 ALCO w samochodach:

Filtr hydrauliczny automatycznej skrzyni biegów


W układzie obiegu oleju, występującym w automatycznych skrzyniach biegów, filtry instaluje się zarówno po stronie ssawnej, jak i tłocznej. Główny, zintegrowany filtr przepływu położony jest bezpośrednio w misce oleju przekładniowego, tuż przed pompą. Niewielka dostępna przestrzeń montażowa wymusza, aby filtry charakteryzowały się niskim ciśnieniem różnicowym dopuszczalnym w trybie zasysania. Zdolność do pochłaniania zanieczyszczeń przez takie filtry jest ograniczona. Czynnikiem niekorzystnym jest rosnąca lepkość oleju (zwłaszcza w niskich temperaturach). Z tego powodu tak ważny jest serwis.

Aby osiągnąć jeszcze wyższy poziom czystości oleju, filtry instaluje się również po stronie tłocznej pompy. Muszą one posiadać wysoką odporność na ciśnienie panujące w tym elemencie układu smarowania. Zadaniem filtra jest tu bezpośrednia ochrona siłownika hydraulicznego oraz oczyszczenie strumienia oleju z najdrobniejszych cząstek.

Regularna wymiana oleju przekładniowego oraz filtrów (zarówno po stronie ssawnej, jak i tłocznej) pozwoli cieszyć się długą i bezawaryjną pracą automatycznej skrzyni biegów. Zaniechanie tego, z pewnością doprowadzi do szybszego zużycia się elementów ciernych i w efekcie spowoduje awarię lub zniszczenie skrzyni. Doprowadzenie tych elementów do stanu używalności bądź ich wymiana na nowe wiąże się z bardzo wysokimi nakładami finansowymi.