Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 112-4PK800 ashika

Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK800 ASHIKA

112-4PK800 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

112-4PK800

numer części:

112-4PK800

producent:

ASHIKA

Parametr 4PK0800
Ilość żeber 4
Długość [mm] 800
nr EAN 8033001461992

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK800 ASHIKA

numery OEM:
HONDA      31110-P2A-003
HONDA      31110-P2A-004
HONDA      31110P3RT01
ISUZU      17521-61A00
NISSAN      11720-53Y10/00
SUZUKI      1752160A00000
SUZUKI      1752161A00
SUZUKI      1752185C00
SUZUKI      1752185C01
SUZUKI      1752185C01000
SUZUKI      1752185C11
SUZUKI      1752185C11000
SUZUKI      17521A60A00
SUZUKI      4918156B10000
KIA      MB37615907
SMART      A 001 993 44 96

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK800 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK800 ASHIKA:

2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.