Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » katalizator » 09.102 asmet

Zestaw naprawczy (rurowy), katalizator 09.102 ASMET

09.102 Zestaw naprawczy (rurowy), katalizator ASMET
asmet 09.102
Zestaw naprawczy (rurowy), katalizator 09.102
72.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka dzisiaj
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

09.102

producent:

ASMET

Układ wydechowy do ostatniego tłumika
Strona zabudowy w środku

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw naprawczy (rurowy), katalizator 09.102 ASMET

Rura wydechowa środek (Zestaw rurowy/naprawczy) pasuje do: CITROEN C5 I, C5 II 1.8/2.0 03.01-08.05
numery OEM:
CITROËN      1705.RC
CITROËN      1706.92
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Zestaw naprawczy (rurowy), katalizator 09.102 ASMET w samochodach:

Katalizator wydechowy


Ten element układu wydechowego potocznie nazywany jest konwerterem katalitycznym. Jego celem jest zmniejszenie ilości szkodliwych substancji w wydostających się na zewnątrz spalinach. Obecność tej części w układzie regulowana jest przez przepisy dotyczące norm czystości spalin. Im nowsze auto, tym przepisy bardziej surowe.

Katalizator jest dość delikatnym elementem układu. Na jego pracę i żywotność wpływają czynniki, takie jak niesprawne przewody wysokiego napięcia, zużyte świece zapłonowe, nierówna praca silnika. Niedopalone paliwo jest wówczas docierane w katalizatorze, co może spowodować jego awarię.

Ważne jest również to, aby nie wjeżdżać gwałtownie w kałuże. Zimna woda w kontakcie z rozgrzanym katalizatorem może doprowadzić do pęknięcia ceramicznego wkładu.

Objawem, który sygnalizuje uszkodzenie katalizatora, jest spadek mocy silnika i charakterystyczny hałas dobiegający spod podwozia (przypomina grzechotanie lub dzwonienie). Nieprawidłowość sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Usunięcie awarii poprzez wycięcie katalizatora i wstawienie w jego miejsce kawałka rury poskutkuje "nieprzejściem" kolejnego badania technicznego.