Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Renault MEGANE II sedan (LM0/1_) 1.5 dCi (LM0F, LM0T, LM2B) (2003.08-2010.12) 82km » 6502-03-9562230P blic
wybrany samochód: 
Renault Megane Ii Sedan (lm0/1_) 1.5 Dci (lm0f, Lm0t, Lm2b) (2003.08-2010.12) 82km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona wentylatora 6502-03-9562230P BLIC

6502-03-9562230P Osłona wentylatora BLIC
blic 6502-03-9562230P
Osłona wentylatora 6502-03-9562230P
6502-03-9562230P
blic 6502-03-9562230P Osłona wentylatora
Osłona wentylatora 6502-03-9562230P blic

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

6502-03-9562230P

producent:

BLIC

Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona wentylatora 6502-03-9562230P BLIC

Obudowa wentylatora chłodnicy pasuje do: VW LT 28-35 II, LT 28-46 II 2.3/2.5D/2.8D 05.96-07.06
numery OEM:
VOLKSWAGEN      2D0121207A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Osłona wentylatora 6502-03-9562230P BLIC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.